aangekomen in Mexico - Reisverslag uit Tlayacapan, Mexico van Annelore Peeters - WaarBenJij.nu aangekomen in Mexico - Reisverslag uit Tlayacapan, Mexico van Annelore Peeters - WaarBenJij.nu

aangekomen in Mexico

Door: Annelore

Blijf op de hoogte en volg Annelore

30 Maart 2010 | Mexico, Tlayacapan

Beste lezers,

Sinds zaterdagavond ben ik goed aangekomen in Mexico. Het doet me deugd om m'n familie terug te zien.
Zaterdagmorgen hebben we om 7.15 de taxi genomen naar de opstapplaats van de bus. Tegen 8.00 vertrokken Annemarie en ik onze tocht van 4u naar Guatemala city. Na een korte taxi-rit kwamen we aan in de luchthaven.
Annemarie en ik gingen elk onze eigen kant op. (Annemarie gaat voor een weekje naar Amerika om te gaan shoppen.)
Het was even wachten op de koffers, maar tegen 19u vond ik mijn nonkel en mijn neef en reden we richten het buitenverblijf, Tlayacapan.
Zondag kwam er bezoek bij mijn familie en toonde Ilse, mijn nicht, me het plaatselijke dorpje. We zagen de kerk, het marktje en vooral lekker veel tijd om bij te kletsen.
Op maandag bezochten we Cuautla om naar de dierenarts te gaan. Nog even de treinen van de revolutie gezien, nog wat winkeltjes en daarna lekker zwemmen in het zwembad.
Gisteren was een zeer geslaagde dag. We zijn naar Amatlán geweest, dit is een beetje een hippi-dorp.
We hebben er de 'puerta de la energía' bezocht. Dit is 'de energiepoort', het bestaat uit een boom en een barst in een rots van de bergen. Je zou er je batterijen positief kunnen opladen.
Daarna reden we verder naar Tepoztlan waar we taquitos, tostadas, zalbutes gegeten.
(Taquitos: kleine opgerolde tortilla (veel lekkerder dan in Guatamala omdat ze veel dunner zijn) gevuld met varkensvlees en een sausje
Tostadas: kleine harde tortilla met vlees
Zalbutes: kleine zachte tortilla met bonen en vlees)
Nadat we door de maaltijd en een verfrissend drankje weer helemaal op krachten waren (het is hier warm!), ging ik samen met mijn neef Jan winkeltjes bekijken. Ik heb nieuwe teensleffers gekocht.
Wat ik niet snel zal vergeten is café Mozart. Een kleine zaak waar voornamelijk taarten worden verkocht. We hebben elks een stukje taart besteld, echt lekker!
Het bijzondere aan deze zaak is de zaakvoerder Rodrigo(hij is de bakker en de kelner) een mentale beperking heeft.
Vandaag nemen we een rustdag en morgen zullen we een wandeling in de bergen maken. Een bezoekje aan het waterpretparkt staat ook nog op het programma.
Geografisch gezien zit ik nog erg ver van België, maar in de praktijk voelt België soms al erg dichtbij:
sausjes van Devos-Lemmens, chocolade, praten over Van vlees en bloed en vooral meezingen met de liedjes van Samson en Gert:-)
Het Belgische bloed is bij mijn nichtje en neef duidelijk te herkennen.

tot binnenkort!
Annelore
(met hulp van Ilse Peeters)




  • 31 Maart 2010 - 18:23

    Ytsje:

    Leuk om te lezen dat het je goed gaat in Mexico!
    Heeel veel plezier en een goeie reis!

    Liefs,

    Ytsje

  • 31 Maart 2010 - 21:17

    Mama:

    pfff, fijn te horen dat het er allemaal fantastisch verloopt... maar meer en meer toch ook héél blij dat ik je nog eens zal kunnen knuffelen.. natuurlijk geniet nog verder!

  • 01 April 2010 - 02:52

    Eline:

    Dag nichtje!
    We zitten nu toch al samen op dezelfde Mexicaanse bodem!! Spijtig dat we je niet konden komen bezoeken! Maar goed...nog maar een tiental dagen en we zien elkaar in België! Wat een fantastische belevingen! Stel het nog wel in Mexico City en tot heel gauw!

    Dikke kus,

    Eline

  • 01 April 2010 - 06:48

    Dominiek:

    fijn dat ook dit weer goed loopt. Doe de groeten aan de familie Peeters en Salazar in Mexico groetjes pap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Tlayacapan

Annelore

Actief sinds 04 Jan. 2010
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 49827

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2013 - 27 Augustus 2013

KrisKras-reis naar Peru

11 December 2011 - 19 April 2012

Latijns-Amerika van naderbij bekeken:-)

05 Januari 2010 - 08 April 2010

buitenlandse stage binnen ergotherapie

Landen bezocht: