woensdag 13 januari - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Annelore Peeters - WaarBenJij.nu woensdag 13 januari - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Annelore Peeters - WaarBenJij.nu

woensdag 13 januari

Door: Annelore

Blijf op de hoogte en volg Annelore

17 Januari 2010 | Guatemala, Guatemala-stad

Hallo allemaal,

Het belangrijkste nieuws is dat we een geschikt appartementje hebben gevonden. We hebben het tweede appartement gekozen dat ik gisteren al positief omschreef. Het is erg in het centrum gelegen waardoor we 's avonds overal erg snel zijn om bijvoorbeeld eens iets te gaan drinken. We zullen verhuizen op zaterdag 23 januari. We vroegen voor en contractje waar alles netjes opostond, maar dat bestond hier niet. Ze had onze namen, nummers en de datum en dat was voldoende. Ze verzekerde ons dat dat in orde was.
Waar we zullen wonen heet Dicap Residence.

In de namiddag hebben we deelgenomen aan de activiteit van de taalschool, we hebben het dorpje Salacaja bezocht. We zagen er hoe de typische kledij wordt gemaakt. Da's een heel proces met verschillende stappen: het begint met witte draad, deze wordt in verschillende kleuren geverfd. Er wordt een afwisselend patroon gemaakt door koordjes rond het touw te binden. Eerst wordt er in zwart gekleurd, later kan dit ook in andere kleuren. Na dit proces gaat het naar de wever thuis, waar de draden met kleurtjes worden verweven. We proefden ook typische likeur en bezochten het oudste kerkje van Guatemala.
Ik heb een hele outfit gekocht in typische kledij, allemaal met de hand gemaakt. Dat leek me wel en leuke herinnering. Na wat prijzen vergelijken heb ik het volgende gekocht: een grote lap geweven stof, die als rok rondgebonden wordt. Dit heb ik gekocht in een huis waar we de man zelf aan het werk hebben gezien. Het tweede wat ik kocht was een riem om de rok vast te binden. Als laatste kocht ik een typisch bovenstuk, dat erg precies is afgewerkt, dit wordt in de rok gestoken. Ik zal de outfit en keer aantrekken voor een foto en dan toon ik jullie die zeker.

Vele groetjes
Annelore

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Guatemala-stad

Annelore

Actief sinds 04 Jan. 2010
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 49819

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2013 - 27 Augustus 2013

KrisKras-reis naar Peru

11 December 2011 - 19 April 2012

Latijns-Amerika van naderbij bekeken:-)

05 Januari 2010 - 08 April 2010

buitenlandse stage binnen ergotherapie

Landen bezocht: