Aangekomen in de hostel in Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Annelore Peeters - WaarBenJij.nu Aangekomen in de hostel in Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Annelore Peeters - WaarBenJij.nu

Aangekomen in de hostel in Lima

Door: Annelore

Blijf op de hoogte en volg Annelore

12 December 2011 | Peru, Lima

Beste lezers,

Het belangrijkste nieuws is dat ik veilig ben aangekomen en dat ik al mijn bagage goed heb kunnen terugvinden.

De tocht vertrok op zondag 11 december om 6u15, we vertrokken naar de luchthaven in Brussel. Na eerst bij een foute rij aan te schuiven, kwamen we toch bij de juiste vliegmaatschappij (American Airlines) terecht. Nog even iets drinken en afscheid nemen en dan op naar de juiste gate. De eerste vlucht is snel verlopen.
@ Arne: De vlieginstructies waren inderdaad niet meer live, maar op een schermpje. Er was bij deze vlucht geen persoonlijk televisieschermpje.

In Amerika aangekomen duurde het een uurtje om door de paspoortcontrole te geraken, maar dat vond ik helemaal niet erg, ik had toch tijd genoeg. Na de paspoortcontrole moest ik opnieuw mijn bagage ophalen. Het fijne is dat je dan zeker weet dat die aangekomen is, het nadeel was dat ik de zak dan helemaal moest verhuizen naar een andere terminal. Naar een andere terminal gaan met een trein duurde ook weer een uurtje dus voor snelle overstappen, raad ik je New York niet aan:-) Het inchecken van de bagage kon pas 3à4 uur voor de vlucht, dus moest ik mijn bagage overal mee naar toe nemen. Gelukkig had ik ergens zo'n karretje gevonden om bagage op te vervoeren. (Anders moest je hiervoor betalen:-))

Bij het wachten op de lift geraakte ik aan de praat met een meisje uit Singapore. Ze studeert in Amerika en was op weg naar haar familie in Singapore. Ze was ook veel te vroeg op de luchthaven en was dus ook wat zoekend met haar bagage. We gingen elk onze richting uit, maar kwamen elkaar terug tegen en zijn dan samen gaat eten. Je zou het avondeten kunnen noemen of lunchen, naargelang in welke tijdzone je denkt. Na het eten heeft ze me nog even geholpen om te proberen om internet te verkrijgen op de luchthaven (tegen betaling), maar dat lukte niet. Ik vond het erg gezellig om gezelschap te hebben, dan gaat de tijd echt veel sneller.
Toen Eudora Chua vertrok moest ik nog steeds 5 uur wachten. Dit was niet zo eenvoudig want ik was al vele uren wakker en je kan niet even slapen, want je hebt al je bagage bij je.

Inchecken, bagagecontrole en dan wachten aan de gate. De tweede vlucht was van 23u-7u15, dus alles was voorzien om te slapen:-) Oordopjes, een oogmaskertje, een dekentje, een kussentje. Dus af en toe heb ik toch een beetje kunnen slapen.
@ Arne: De instructies waren opnieuw op scherm en we hadden deze keer ieder een eigen tv-schermpje daar kon je films, muziek, reisinfo en zelfs spelletjes mee afspelen. Er was ook een afstandsbediening. Ik was onder de indruk.
Ik maakte kennis met een jonge Peruaan die naast me zat. Hij heeft 7 jaar in Spanje gewoond en kent Europa dus erg goed, momenteel woont hij weer in Lima. Hij heeft me tips gegeven over wat ik kan doen in Lima en Cuzco. Ik heb ook een lijstje gekregen met dingen die lekker zouden zijn om te eten.

De vlucht had wat vertraging en het duurde even om de bagage op te halen dus tegen half 9 (14u30 Belgische tijd) heb ik de taxichauffeur ontmoet die me naar het hostel zou brengen. Mijn Peruaanse buurman is meegereden en moest in een ander deel van de stad zijn. Op deze manier heb ik al een hele toer door te stad gedaan.
Het is een typische grote Latijns-Amerikaans stad: veel reclameborden, veel chaotisch verkeer, wat verkopers op straat, politiemannen die een poging doen om het verkeer te regelen, ... Het was fijn! Daarna zijn we naar het hotel gereden. Het is allemaal heel basic, maar ik denk wel dat ik het hier naar mijn zin zal hebben. Het is nog een beetje bewolkt, maar zit toch op het dakterras dit bericht te typen met een kopje thee.

Ik denk dat ik zo meteen even ga rusten en dan de stad in trek. Ik zit hier echt recht aan het centrum en heb al een plannetje gekregen.

XXX
Annelore

  • 12 December 2011 - 17:01

    Katelijn:

    Klinkt echt zalig! En zo mensen leren kennen op een vliegtuig is toch weer redelijk typisch Annelore ;) (al kan je niet veel anders op zo'n lange vlucht) Klinkt alvast echt super... Maar wat ik me nog afvroeg, hoe hou je dat vol? als ik goed reken is NY-Lima meer als acht uur vliegen... Buiten af en toe wat slapen, hoe hou je't in godsnaam vol? kan je wat rondlopen of is dat meer zoals een gewoon vliegtuig? ik zou namelijk vooral vrezen voor al dat stilzitten... Super veel plezier alvast, hier toch wel wat gezonde jaloezie maar vooral uitkijkend naar je verhalen! x x

  • 12 December 2011 - 17:28

    Valérie:

    Je reis-kwaliteiten komen precies al héél goed van pas! Blij dat je goed bent aangekomen... Geniet van de daagjes Lima en véél busplezier ;) xx

  • 12 December 2011 - 17:41

    Kaat Dewitte:

    Dag Annelore,

    Je verslagen zijn weer ontzettend leuk om te lezen. Ik wens je het allerbeste en vooral: geniet van deze ongelooflijke ervaring.
    We volgen jou!

    grtjs,

    Kaat en co

  • 12 December 2011 - 18:45

    Kristin Peeters:

    Hoi Annelore,

    Leuk om je belevenissen te volgen. We wensen je een onvergetelijk ervaring.
    Geniet ervan!
    Groetjes van tante Kristin en co

  • 12 December 2011 - 19:48

    Opa En Oma:

    blij dat wij iets van je vernomen hebben annelore wij waren zeer blij hoor natuurlijk denken wij aanje zo ver von ons maar ja het is jouw leven he en nog zo jong dikke kikke kusjes van ons beide xxxxxxxxxx

  • 13 December 2011 - 09:48

    Jade Lemoine:

    Wouw...als ik dit lees kan ik bijna niet wachten tot ik zelf kan vertrekken :D...heel veel plezier daar en tot snel !!

    xx

  • 13 December 2011 - 10:02

    Ytsje:

    Klinkt alweer goed! Zo te lezen zit je alweer helemaal in het reis-sfeertje, top! Geniet, Geniet!

    Dikke kus!

  • 13 December 2011 - 18:24

    Caroline :

    WOHOOOO! je bent er geraakt :) en zo te zien heb je al snel vrienden gemaakt. hopelijk snel wat meer nieuws ben zoooo benieuwd naar de stad;
    " I'LL STAY TUNED"

    liefs, x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelore

Actief sinds 04 Jan. 2010
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 49834

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2013 - 27 Augustus 2013

KrisKras-reis naar Peru

11 December 2011 - 19 April 2012

Latijns-Amerika van naderbij bekeken:-)

05 Januari 2010 - 08 April 2010

buitenlandse stage binnen ergotherapie

Landen bezocht: