La Paranda + zwemmen tussen de bergen - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Annelore Peeters - WaarBenJij.nu La Paranda + zwemmen tussen de bergen - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Annelore Peeters - WaarBenJij.nu

La Paranda + zwemmen tussen de bergen

Door: Annelore

Blijf op de hoogte en volg Annelore

17 Januari 2010 | Guatemala, Guatemala-stad

Op vrijdagavond, na de dansles werden we overhaald om mee 'een uurtje' te gaan dansen. Even twijfelen en overleggen, maar dan toch besloten mee te gaan. We hebben er geen seconde spijt van gehad! Onze enige voorwaarde was, dat er iemand ons naar huis zou begeleiden. Gisteren hebben we gemerkt dat dit echt wel nodig is, 's avonds komt het lugubere volk op straat.
De plaats waar we gingen dansen heette 'La paranda'. We zijn via via gratis binnengemogen. Het was een redelijk klein zaaltje. Hier uitgaan is toch wel verschillend van thuis. In het midden van de zaal staat een dansvloer, net als bij ons met lichten en rook. Er wordt bijna altijd per twee gedanst. We hebben de pasjes die we leerden tijdens de dansles zeker kunnen oefenen. De dansstijl is er verschillend. Springen op de muziek wordt er niet tot dansen gerekend:-)
Rondom de dansvloer zijn een aantal tafeltjes met stoelen, waar je wat kan praten en iets kan drinken.

Oei, ze beginnen hier vanalles te verslepen. Ik vermoed dat ze gaan sluiten. De rest zal voor later zijn.

Groetjes
Annelore

• 17 Januari 2010 - 08:54

Anna :

Oi Annelore! Guatemala sounds like fun! Ik ben jaloers! Tis daar zo warm en iedereen ziet er gelukkig uit terwijl er hier een examinale depressie heerst :D
    En veel last van heimwee? Wsc niet aangezien het daar zo leuk is en er elke dag wel iets te beleven valt?! Hier is alles chill, ik heb nog twee examens en dan ben ik er van af en wordt het tijd om te partyeeeen!
    Ik ben trouwens ook zeer actief opzoek naar een plekje ergens aan de andere kant van de wereld om daar voor een maand naartoe te gaan en er voor een maand vrijwilligerswerk doen. Dus ben volop aant uitkijken naar de zomer eigenlijk! Als gij terug zijt, dan moeten wij zeker nog eens afspreken want tis weer een tijdje geleden! Die keer in A'pen was idd gezellig! Dikke kus, hou je goe en ik kom hier binnen elke dagen nog eens kijken (heb je site al tussen de favotieren gezet;)) Ah en nog een heel gelukkig 2010 toegewenst!
    Lieve zoen!

• 17 Januari 2010 - 14:35

Cleo:

amai amai
    veel plezier gehad al :p
    en hoe doet ge et daar? cava?
    hier ist koud :p
    groetjes aan hanne

• 17 Januari 2010 - 17:24

Greet:

dag aanelore, wat leuk om heel je avontuur te volgen op zo'n blog, ik wens jou heel veel deugd en heel veel rijke ervaringen!!!
    greet

• 18 Januari 2010 - 08:45

Sara:

Heylaba,
    Dat klinkt wel heel leuk daar:d Erg apart je foto's maar zo mooi!
    Geniet ervan en laat dit avontuur je voor eeuwig positief mogen beinvloeden^^
    Groetjes vanuit finland
    xxx

• 24 Januari 2010 - 16:23

Lief:

Dag Annelore,

Ik volg je avonturen met grote interesse.
    Het lijkt jullie daar echt wel goed te gaan...veel mogelijkheden en ook beperkingen neem ik aan.
    Doe hanne de groetjes van me en geniet van elke moment dat je daar doorbrengt.

groetjes
    lief schoofs