woensdag 20 januari - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Annelore Peeters - WaarBenJij.nu woensdag 20 januari - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Annelore Peeters - WaarBenJij.nu

woensdag 20 januari

Door: Annelore

Blijf op de hoogte en volg Annelore

21 Januari 2010 | Guatemala, Guatemala-stad

Hey

Vandaag heb ik voor de speeltijd een turnles mee gevolgd. De kinderen moesten zich in de klas ordenen van klein naar groot en in een rechte lijn. In deze lijn moesten ze dan naar buiten gaan naar de speelplaats. Er werden loopwedstrijdjes gedaan en tikspelletjes gespeeld. Er was ook een oefening waarbij de groep in twee werd gesplitst. De kinderen moesten zich met elkaar verbinden door de bol wol door hun kleren te halen en door te geven. (De eerste neemt dus de bol wol, steekt die van boven naar beneden door zijn T-shirt en geeft de bol wol door aan de volgende, die dan weer hetzelfde doet.) Zo moet de bol wol zo snel mogelijk bij de laatste persoon geraken.

Tijdens de speeltijd was er een accidentje gebeurd. Een meisje kwam samen met een hoop andere kinderen naar me toegelopen. Ze weende en haar voorhoofd bloedde tamelijk hard. Ik heb geen tijd verloren met de vragen wat er gebeurd is. (Op zo’n moment versta je niet snel genoeg Spaans, ik ging er van uit dat ze gevallen was. Er werd naar een meisje gewezen, dat kon het meisje zijn die geduwd had.)
Ik bleef rustig, vroeg haar te gaan zitten, de anderen om de juf te halen en duwde een prop toiletpapier tegen haar wonde.
Later bleek dat er een schommelend meisje tegen haar was geschommeld. Omdat de wonde tamelijk diep was, zijn ze met haar naar het ziekenhuis gegaan.

Na de pauze heb ik individueel met een jongetje gewerkt. Vandaag gaf ik hem verschillende opdrachten met blokken en een puzzel.
Tussen de middag snel even naar België bellen om mijn oma een gelukkige verjaardag te wensen en in de namiddag ben ik samen met Ytje en de gids naar San Andre geweest. Om daar te geraken hebben we eerst een microbusje (camionnetje) en daarna een chickenbus (zie foto) genomen. Voor het laatste stukje reden we mee in de laadbak van een auto. Zo hebben we al veel mensen zien meerijden, het was ook wel grappig om dit eens zelf te doen.

In het dorpje hebben we de prachtige kleurrijke kerk gezien! Ytsje en ik hebben ons eerste ijsje in Guatemala gegeten. We hebben even genoten van het zonnetje en aan onze terugweg begonnen. In Xela aangekomen hebben we nog wat kleine zaakjes geregeld. Daarna ging ik naar mijn gastgezin om huiswerk en voorbereidingswerk te doen, wat dat is ook nodig hé.

Groetjes

Annelore

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Guatemala-stad

Annelore

Actief sinds 04 Jan. 2010
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 49818

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2013 - 27 Augustus 2013

KrisKras-reis naar Peru

11 December 2011 - 19 April 2012

Latijns-Amerika van naderbij bekeken:-)

05 Januari 2010 - 08 April 2010

buitenlandse stage binnen ergotherapie

Landen bezocht: