dinsdag 19-01-10 - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Annelore Peeters - WaarBenJij.nu dinsdag 19-01-10 - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Annelore Peeters - WaarBenJij.nu

dinsdag 19-01-10

Door: Annelore

Blijf op de hoogte en volg Annelore

24 Januari 2010 | Guatemala, Guatemala-stad

Dit berichtje schreef ik over dinsdag, maar ik vond het niet terug op mijn stick.
Iets later, maar hier is het dan:

Deze morgen hebben we voor de tweede keer mee gevolgd in ons kleuterklasje. Ik volgde het ochtendritueel mee en enkele groepsspelletjes. De kinderen moesten een zachte kleine bal met hun kin doorgeven, ze mochten hierbij hun handen niet gebruiken. Dat leverde grappige beelden op. Ook de leerkrachten speelden mee. Bij het tweede spelletje moest een kindje de klas verlaten en werd er een flesdopje aan een kind uit de kring gegeven. De anderen kinderen moesten ook hun handen sluiten en doen alsof ze het voorwerp vasthielden. De persoon die naar buiten was gegaan moest dan raden wie het dopje had.

Toen de kinderen elk aan hun tafel gingen werken, heb ik individueel met een kindje gewerkt. Kinderen die hier problemen hebben, worden meestal geholpen door het werk van hen over te nemen. Het is lief om te zien hoe andere kinderen dit kindje helpen. Ik heb een half uurtje met hem gewerkt. Daarna was het alweer speeltijd. De leerkrachten zetten zich samen om te vergaderen. Ook wij mochten op deze vergadering aanwezig zijn. Meer nog elke maandag wil men met de buitenlandse vrijwilligers een extra vergadering houden. Omdat men gelooft dat wij de school positief kunnen laten groeien. Ze willen graag weten waarmee we bezig zijn. Via de vergadering leerde ik Annette kennen. Zij studeert voor onderwijzeres en werkt in het eerste leerjaar. Ze is afkomstig van Nederland. Het is nu de tweede keer dat ze voor dit schooltje werkt. Ze weet dus al goed hoe dit schooltje draait. Ze vertelde me nadien wat er gezegd was op de vergadering, want dat ging toch wat snel voor een beginner als ik.

Bij de Spaanse les, heb ik sinds gisteren een nieuwe leerkracht. Ik heb met haar de verleden tijd geoefend. We zijn beide erg tevreden dat het na het oefenen beter lukt. Een leuke oefening ging als volgt. De leerkracht had verschillende papiertjes gemaakt met werkwoorden erop. Deze had ze omgekeerd op tafel gelegd. Om te beurten namen we een papiertje. Je moest het werkwoord op het papier vervoegen en vervolgens een vraag over het verleden met dit werkwoord aan de andere stellen. De andere moest dan op deze vraag antwoorden en ondertussen oefen je alweer de werkwoorden. Daarna hebben we een spelletje gespeeld om tegenstellingen in het Spaans te leren. De afwisseling van leerkrachten en leerstijlen is echt wel een meerwaarde!

  • 24 Januari 2010 - 17:24

    Freya:

    Hoi Annelore,

    Aan je verslagen te zien amuseer je je daar wel goed. Het ziet het erg boeiend en interessant uit, de cultuur enz.
    Nog veel succes met je sherborn-lessen en het project. Ik kijk al uit naar de volgende verhalen en foto's.

    Groetjes,
    Freya

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Guatemala-stad

Annelore

Actief sinds 04 Jan. 2010
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 49821

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2013 - 27 Augustus 2013

KrisKras-reis naar Peru

11 December 2011 - 19 April 2012

Latijns-Amerika van naderbij bekeken:-)

05 Januari 2010 - 08 April 2010

buitenlandse stage binnen ergotherapie

Landen bezocht: